mandag 30. april 2012

Skattejeger eller skrotnisse...?


Jeg har noen faste ting jeg alltid ser etter når jeg er på loppemarked og bruktmarked; glass, kopper, vaser/keramikk, stoler, bord og lamper. Jeg MÅ sjekke utvalget av disse tingene hver gang, alt annet er bonus om jeg har tid og mulighet... Og jeg vet veldig godt hva jeg liker, så en kjapp scanning av utvalget er nok til å definere om det er noe for meg der. Som oftest finner jeg et glass, en kaffekopp og en vase eller to, de andre tingene er litt vanskeligere å finne. Noen vil kanskje si jeg har glass/koppe/vase-oppheng, andre vil kalle meg en skrotsamler, ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg ELSKER hver eneste kopp og hvert glass! Her kommer noen av tingene jeg har samlet på de siste par årene, og det begynner sakte og sikkert å ta form:)

Klikk videre for å se flere bilder..




Jeg ELSKER å blande kaffekopper... Jeg har mine favoritter å drikke fra, og det morsomme er at gjestene mine ofte tar et aktivt valg når de velger kopp- noe som igjen fører til en morsom samtale!

Jeg har endelig fått plass til et eget vitrineska BARE til glass... Fantastisk!





Ikke alle liker å blande glass, men jeg er hekta...


...men jeg passer på å ha noen av favorittglassene, slik at det blir litt "orden i kaoset" når jeg har mange ti bords. Da dekker jeg gjerne forskjellige vinglass, men har én type likørglass/shotglass for å "rydde litt opp" igjen.


3 kommentarer:

  1. Åh så masse flotte glass !! Skrotnisse/skattejeger - who cares. Det er så mye mer moro å invitere til fest når alt man eier har litt sjel. :) det er akkurat dette jeg jakter på loppis selv. Flott blogg !! Takk for god inspirasjon :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Nå begynner loppis-sesongen igjen, gleder meg som en unge på julaften!! Lykke til:)

      Slett
  2. Utrolig mange kule kopper og glass! Når jeg ser samlingen din, så skulle jeg ønske jeg selv hadde tenkt på dette før... Trenger noen spennende kopper og glass. Spørs om jeg må kaste meg på loppis-moroa, jeg og ;)

    SvarSlett